Långhelg med äckelkaffe

Långhelg! Fett skönt och oskönt. Det är blir fjärde dagen på kort tid som jag är hemma, men är det studiedag och man är bara vikarie så är det bara att gilla läget. Ska egentligen inte klaga på lite ledighet. Har varit mycket trött senaste tiden. Det vill säga tröttare än vanligt och säger ganska mycket om det kommer ifrån mig. Gnäll gnäll gnäll… Jag får ju i alla fall en extra dag med städning. Alltid någonting att vara glad för!

Blev väckt i morse av vad jag trodde var en myskisse som i själva verket ville att jag skulle fylla på matskålen eftersom jag sov två timmar längre än vanligt. Inte okej, antar jag. Sheldon kom och la sig på mig kramis (en kudde jag ligger och kramar om när jag sover), extra mjuk och fluffig madrass åt honom. Gosigos kanske 2 minuter sen började vi prata och prata och prata och prata. Japp, bara att kliva upp! Men klockan var över nio så vad gör det.

dsc_0257

Härom dagen var det alla hjärtans dag. I år hade Johan fått planerat den och gav mig världens finaste kväll. För första gången hade man köpt riktiga blommor. Eller ja, han har gjort det en gång tidigare men då stod jag i vår dåvarande lilla etta och dammsög, hörde inte när han kom och när han stod sedan bakom mig när jag vände mig om så skrek jag som en stucken gris! Det är nästan fyra år sedan… I alla fall, en jättefin liten kruka med rosa rosor, en nallebjörn och fin choklad som faktiskt räckte i två dagar! På allt det här fick jag ta mig en powernap, av det kortare slagen. Det vill säga under en timme. Sedan gick vi iväg till Waynes och tog en go’fika. Superfint och supermysigt. Efteråt hade jag lite dåligt samvete att jag inte hade gjort någonting åt honom, men det kommer fler tillfällen. Utöver Johan fina kväll hade jag fått ett sms av pappa på jobbet. Det var slutet på lunchrasten och jag läser: ”Ringer. Svara. Viktigt!”. Okej det stod inte så men det är var jag urskiljde ur sms:et. I lagom panik ringer jag upp pappa utan svar och gick sedan resten av dagen men hemska tankar att det hade hänt någonting där hemma. När eleverna väl gått hem läste jag sms:et en gång till och den här gånger ordentligt. Förstod halv sju men eftersom pappa inte ringt tillbaka så kunde det inte vara något farligt. Väl hemma ser jag att det är två blompaket. Ett från Johan och ett anonymt. Ja, det vill säga tills jag öppnade det. En bukett med superfina blommor och choklad. HÄR HAR MAN OROAT SIG I ONÖDAN!

dsc_0253

Nu borrar någon olidlig granne i väggen, mitt på blanka förmiddagen så då åker hörlurarna på och så ska jag väl göra någonting ovettigt en stund. Si så där fram till lunch. P.S hoppas Johan vaknar snart. Mitt kaffe är så äckligt!

dsc_0261

frk

Kommentera

