Komma tillbaka

Jag blev inte kvar på kommunen som reserådgivare speciellt länge. Efter fyra dagar tillbaka sa jag upp mig. Jag kunde helt enkelt inte gå tillbaka till det. Allt kändes fel och jag fick tillbaka min ångest direkt. Men att säga upp mig är det bästa  jag kunde göra. Hade turen att få ett jobb som resurslärare i årskurs 4 istället. Just nu är jag inne på andra jobbveckan och jag trivs som fisken i vattnet! Har inte ätit ångestdämpande medicin på tre veckor och kommer nog inte behöva dem i nuläget vilket känns otroligt bra. Visst, jag är trött när jag kommer hem från jobbet men det blir man av att lyssna på stoj och stim. Alla barn och personal har gjort så jag känner mig välkommen!

Nu när livet har åter börjat har jag fått tillbaka lusten på mycket, framförallt i olika ”pyssel” projekt. Jag har gjort om en tavla till en bricka, gjort en egen fönsterlampa och på gång i tankarna att göra om skrivbordet här hemma istället för att köpa ett nytt! Idéer på att göra egna ljus finns också då jag har en del tomma ljusbehållare som det tidigare varit ljus i har brunnit slut, så varför inte återanvända dem? Samma sak när det kommer till mat, nu har jag gått över på att äta vegetariskt, delvis för att det är gott men också för att komma in i någonting nytt och få in rutiner igen. Livet flyter på och jag mår bra!

frk

Kommentera

