En lång sommar

Efter en lång sommar hemma ska jag nu börja jobba igen. På fredag börjar jag på 50% i två veckor. Det känns bra att komma tillbaka samtidigt som jag är lite nervös. Jag har haft mest problem med min ångest på jobbet och nu har jag varit borta i nästan tre månader. Men jag längtar tillbaka och känner mig mentalt redo att arbeta. Idag mår jag ganska bra, i alla fall om man jämför med tidigare i sommar. Jag har gått hos en psykolog och fått behandling och medicinering. Idag har jag mer kontroll över min ångest. Verktygen jag har fått hjälper mig verkligen! Men ångesten är inte borta för det, jag är inte mirakulöst ”botad”. Den kommer nog alltid finnas där men i mindre utsträckning och mindre jobbig. Sommaren har bestått av mer eller mindre ingenting. Mesta dels har jag spenderat den framför datorn och skapat och ritat.

fröken hallqvist

2 thoughts on “En lång sommar

Kommentera

