Stark cocktail och samboliv

Det rullar på i en ovanlig ordning här hemma. I onsdags gick jag hem från jobbet, sjukskrev mig själv. Har haft en längre period med depression och svår ångest. Medicinen jag äter gör mig så trött jag inte kan fokusera och är mer eller mindre frånvarande i mitt mentala tillstånd. Detta är någonting jag har haft problem med de senaste 15 åren utan att säga till någon i min närhet eller söka professionell hjälp men det har jag gjort nu. Väntar på samtal från min läkare angående en eventuell sjukskrivning annars lär jag ta ut min semester om några dagar.

Förutom nyheten om min tragiska mentalitet, som inte fungerar som den bör, är vi nu mer två stycken tvåbentingar här hemma. Johan har varit är i en vecka och jobbar förfullt! Det är skönt att ha någon i närheten, det får min vardag att hålla lite bättre. Bara det här med att laga middag och komma ut litegrann.

fröken hallqvist

4 thoughts on “Stark cocktail och samboliv

Kommentera

