Nationaldagen

DSC_0039

Detta är vad jag hela dagen fått sett utanför mitt fönster! Birkabåten som Härnösand har pratat om i veckor är här. Nationaldagen, röd dag, alltså söndag men eftersom att den här efterlängtade båten skulle komma har butiker och restauranger öppet! Varför inte göra något för oss som bor här och ha öppet alla söndagar. Synd att visa upp att Härnösand har någonting de inte har.

Bortsätt från dessa fjanterier börjar ju arbetsveckan med ledighet. Inte dumt alla gånger. Om fem dagar blir det fem dagar semester hemma i Valbo. Om jag längtar att få komma hem! Det enda som är planerat är skolavslutningen på gamla jobbet på tisdagen. Annars är det ingenting planerat.

DSC_0040Nyvaken Amy

DSC_0045
Morgontrött Sheldon

DSC_0042
Dagens sena brunch – omelett på vad du har hemma

Här hemma har det inte hänt så mycket varken i helgen eller i dag. Promenerat lite, tittar på massor av Pokémon, spelat lite, spenderat tid med katterna och städat. I morgon blir det en heldag i Sundsvall med jobbet. Kommer bland annat få träffa massor av folk från Gävle där. Det kommer säkert pratas en massa om kollektivtrafiken och hur illa jag tycker den är här. Har aldrig känt behov av körkort tills jag flyttade till Härnösand.

Påtala om jobbet. I torsdag åkte vi på min arbetsplats på utflykt till Ulvön. Det var helt okej med tanke på att jag bara ville ligga i sängen hela dagen och aldrig mer gå till jobbet. Jag är glad att jag följde med. Vi fick en guidad tur och gå på ett museum, promenerade i 5 km i skogen, stekte i solen då poolen var ur funktion och åt otroligt god mat. Buffé till lunch och trerätters till middag. Utöver allt det så är det en av de vackraste platser jag har besökt.

DSC_0024DSC_0027

fröken hallqvist

Kommentera

