Att tvivla på sig själv

Första dagen på fjärde månaden. Inskolningen på nya jobbet är över sedan ungefär en månad tillbaka. I början hade jag jättemycket att göra. Lära mig kommunen, hur den fungerar, massa namn hit och dit och sätta mig in i projektet. Nu, tre månader senare, undrar jag vad tusan jag gör där? Antingen jobbar jag långsamt med en uppgift som tar en hel vecka när det egentligen tar en förmiddag att göra eller så gör jag allt på engång och blir klar på en förmiddag och för hur mycket dödtid som helst! Tycker jag att min tjänst är en fulltid? Absolut inte. Det jag jobbar med är ändå någonting jag tycker är viktigt men varje dag känns det meningslöst. Visst, man ska inte jobba ihjäl sig men man kan ju inte sitta och rulla tummarna halva dagarna. När man sitter och tittar på nytt jobb under rasterna funderar jag på om det här verkligen är någonting jag vill. När jag varje kväll har svårt att somna för att jag vet att jag ska upp och jobba. När jag varje morgon känner efter om jag kanske är lite sjuk.

Jag har ställt mig frågan ”är jag verkligen rätt person på rätt plats” flera gånger och ja, jag är rätt person på rätt plats dock behövs min tjänst göras om. Lyckan kom när min chef, som egentligen inte är min chef fast ändå är det, frågade mig just om detta i dag. Om jag känner att jag vill ha mer att göra och jag kunde helt ärligt berätta för henne att jag känner mig fruktansvärt oproduktiv, ibland ifrågasätter jag varför jag ens går till jobbet och att det är snarare en deltid och inte en heltid. Hon höll med mig helt och hållet om att det inte är en heltidstjänst och jag ska få lite mer att göra. Hon frågade till och med VAD jag vill göra. Jag hoppas det händer snart att min tjänst görs om, innan sommaren gärna eftersom jag inte ska ha så mycket ledighet.

fröken hallqvist

 

Kommentera

