Uppe med ugglorna

DSC_0003

Då har åter en vecka passerat. Förmiddagen gick åt till att tvätta. Sex timmar för fyra maskiner tvätt. Torktumlaren fungerar inte i tvättstugan så jag är tvingen att torka allt i torkrummet och då tar det sex timmar för att allt ska bli tort. Efter det tog jag en sväng till fastlandet hem till Stina och company. Minstingen låg och sov, storingen och jag spelade lite kula, vi fikade daimtårta och pratade en massa oss vuxna emellan. Skönt att komma i från lägenheten och att umgås med någon som man inte jobbar med och som är i samma ålder. Nu på kvällen har jag inte gjort så mycket mer än att städa lite, gjort lunch till morgondagen och ritat mandalas i timmar.

telefonMin telefon som jag innan näst bestämde sig för att sluta fungera har nu blivit utbytt mot en Sony Z5 compact. Jag fick den i fredags, laddade den någon timme på kvällen och när jag skulle sätta i mitt SIM-kort kommer jag på att jag har ett Micro-SIM och för den här telefonen behöver man ett Nano-SIM. Happ. Försökte logga in på Telias för att fixa det där men då skulle mina inloggningsuppgifter skickas på posten för att jag sedan skulle få vänta ytligare några dagar innan SIM-kortet skulle dimpa ner i postlådan. Sedan tänkte jag att jag kanske ska ringa kundtjänst så de får fixa det. Kundtjänsten skulle ha öppet på lördagen men då kom jag på att jag måste få in mitt gamla SIM-kort i min gamla telefon och den luckan tog mig evigheter att öppna. Detta slutade i att jag på lördag morgon när jag vaknade bestämde mig för att åka till Birsta. 45 minuter innan bussen skulle gå…

När jag ändå var där och hade ungefär två timmar innan bussen skulle gå hem tog jag mig en sväng på IKEA. Är det någonting jag verkligen saknar med Valbo så är det IKEA. Från att vara där nån gång i veckan till en gång på tre månader! Det slutade med att jag köpte mig ett soffbord och en bordslampa. Mycket nöjd dock var det ett helvete att bära hem bordet. 8 kg och STOR förpackning som inte gick att bära på något vettigt sätt, men hem kom jag.

fröken hallqvist

Kommentera

