Önskar mig förhöjd veckopeng

Sedan länge har Johans telefon inte fungerat och nu fungerar inte min. Han har inget Internet så vi har inte kunna kommunicera med varande sedan vi sågs i söndags. Typiskt att det ska bli så här. Tur att man kan skicka brev och tack Eniro som har adresser när man behöver dem! I natt är det första gången på flera dagar som min telefon vaknade till liv. 13% laddat… Har nu fått låna en USB-kabel av en kollega för att kunna föra över bilder. Det är inte bara mina bilder där på. Fick låna den här telefonen av pappa då min förra hade bestämt sig för att gå sönder fast det sedan visade sig att den egentligen inte var trasig ut hade tagit en längre semester. Den telefonen är hos Johan nu dock utan SIM-kort men ett sådant är på väg! Själv ska jag köpa en ny telefon imorgon. Hade tänkte göra det ändå den här månaden eftersom telefonen har visat tecken den senaste tiden att den inte riktigt orkar längre. Att den skulle tvärdö i fredags hade jag ingen aning om!

Så vad har vi lärt oss av det här?

  • Skicka mer brev – alltid trevligt att få
  • Framkalla bilder regelbundet
  • Rensa bland bilderna regelbundet – kasta det som inte ska vara kvar!
  • Lägg över bilder på  USB
  • Ta god hand om telefonen
  • Bli inte beroende av telefonen!

Den nya telefonen kostar lite. 4490 kronor för att vara exakt. Låter mycket när det är en engångssumma. Känner mig själv rätt så kommer jag ha den här telefonen 2-3 år MINST vilket på 3 år är nästan 125 kronor i månaden. Då låter det inte lika hemskt. Eller så struntar jag i att köpa en telefon och skickar brev i stället. 690 stycken kan jag skicka för 4490 kronor vilket är 230 stycken per år under en 3 års period. 4490 kronor… helt sjuka pengar för en liten grej. För samma summa kan jag köpa 50 stycken luncher på Waynes, 449 stycken twisterglass, 15 stycken resor tur och retur resor till Johan eller 1488 stycken blötmatpåsar till katterna. Herregud, vilka pengar!

fröken hallqvist

Kommentera

