En tidlös resa

I fredags eftermiddag satte jag mig på en buss med endast vetskap om min destination. Vägen dit var underbar. Hus byggda i branta sluttningar, små samhällen som dök upp mitt ute i ingenstans, mist 100 olika nyanser av grönt. På min resa lyckades min telefon dö. 72 timmar utan telefon. Underbart. Även om jag laddar den klarar den av att leva i några få minuter.

Hela helgen  har jag spenderat i hos Johan i Kälarne. Vi hade tur med vädret men ändå har vi inte gjort något speciellt men ändå har vi gjort allt – umgåtts, njutit, bara vara. Det handlar inte om hur mycket man hinner göra utan kvalitén på vad man gör, det är de små sakerna som räknas i livet. Vi har ätit glass, druckit vin, gosat med katten, badat och haft djupa konversationer om hemska väggar och äckliga myror.

Om 20 dagar en resa hem till mor och far och om 32 blir det en till resa till Kälarne. Sedan är det slut på resandet fram till hösten/vintern.

fröken hallqvist

Kommentera

