Början på en färdigmöblerad lägenhet

En dag till med jobb sen på fredag blir det färd med buss i sisådär tre timmar! Ser fram emot att åka buss. Förhoppningsvis går bussen någon fin väg så man inte bara behöver sitta och titta på asfalt hela vägen. Likadant på söndag. Massa buss men det är helt okej. Trodde det skulle ta mycket längre tid att ta sig till Kälarne, eller i detta fall Hammarstrand, med buss. 2-3 timmar berodde på vilka bussar/sträckor man åker. På fredag åker jag Härnösand – Sundsvall och Sundsvall – Hammarstrand medan på söndag blir det Hammarstrand – Sollefteå, Sollefteå – Kramfors och Kramfors – Härnösand. Sista sträcken på söndag blir i alla fall med tåg.

IMG_6088

Jag har ju haft så svårt med att välja möbler till lägenheten, men nu tror jag att det är färdig grubblat. Ska sova på saken tills det är löning och då verkligen ha bestämt mig då jag vill beställa och få hem dem innan jag åker på semester hem till Valbo.

En sak jag har vilja ha länge är ett brickbord. Japp, finns billiga på Rusta. Bara det att det närmaste ligger i Sundsvall och hur går bussarna dit på helgerna? Inte speciellt mycket. Av en slump när jag var på Coop förra veckan hittade jag ett superfint brickbord som inte ser ut som den billiga varianten på Rusta.

Är jättenöjd med mitt köp! Kostade lite mer än vad jag trodde men i slutändan är det värt det. Blev perfekt som sängbord då jag har letat ett sådant också men alla har varit för låga. Två i en smäll! Går även att använda som förvaring om man vill, exempelvis filtar. Det som saknas är en väckarklocka, en som går på batterier helst eftersom eluttagen i lägenheten sitter ungefär en halv meter, minst, uppe på väggarna. Lite jobbigt med sladdar överallt.

fröken hallqvist

2 thoughts on “Början på en färdigmöblerad lägenhet

Kommentera

