Inget-krav-dagen

Sommaren dröjer här i Härnösand. Mulet och kallt har det varit. En solglimt lite då och då har tittat fram. Nästa vecka ser det inte ut att bli så mycket bättre.

På jobbet har det börjat hända grejer. I nästan två månaden funderade jag vad jag egentligen gjorde där. Förstod ingenting, allt var tråkigt och det kändes som om jag slösade bort min tid. Nu när jag äntligen har börjat komma in i projektet ordentligt är det full rulle hela tiden. Om två veckor har vi en kampanj som jag och Landstinget har planerat. Ska bli riktigt roligt.

13239213_10208395763802916_7291530864678956020_n

13227847_10208395881765865_3093701460643979921_o

Här hemma har vi latat oss ordentligt idag. Lördagar är inget-krav-dagen. En sväng till Erikshjälpen och Coop blev det. Köpte en ny vas, en mindre än den jag köpte på Åhléns och två stycken bakformar, man vet aldrig när man kanske får besök. På Coop köpte jag två stycken bordstabletter som jag la på mitten av borde och gjorde en kort löpare. Blev riktigt bra. Behöver bara två stycken till krukväxter till köksfönstret, sen är köket färdigt!

13217613_10208396206293978_4521874388338270019_o

Imorgon väntas en dag med städning och tvättstuga. Längtar tills vår tvättstuga är färdigrenoverad. Får just nu gå till grannhuset och den tvättstugan är vidrig. Vet inte ens om kläderna blir rena när jag tvättar, så pass äckligt är det där. Men det är bara för några veckor till. I mitten på juni skulle vår tvättstuga vara klar. I höst har jag tänkt att eventuellt köpa en egen tvättmaskin. Visst, det är skönt att få allt gjort på en och samma gång. Men eftersom det bara är jag så blir det inte så mycket tvätt.

Nästa vecka ska jag åka till Johan. Är ett tag sedan jag var i Kälarne och nu håller de på att flytta in i hus! Turligt nog vill en av mina arbetskollegors barn tjäna lite extra pengar, så kattvakt är fixat. På tisdag ska de komma förbi och träffa katterna och gå igenom vad som ska göras. Det är skönt att veta att man kan åka iväg någon helg ibland. Ska också åka bort två gånger i juni sen blir jag nog hemma resten av sommaren.

fröken hallqvist

Kommentera

