Nya skor

Idag har man nog fått uppleva alla fyra årstiderna under en och samma dag. Soligt och fint på morgonen så jag struntade i att ta någon jacka. Runt lunch vände det och började regna, blåsa och blev kallt. Lagom tills solen började gå ner blev det återigen fint väder.

För drygt 5-6 veckor sedan köpte jag ett par tygskor. Det började bli varmt och jag hade bara mina vinterskor här i Härnösand. Plus att när jag flyttade donerade jag bort alla mina skor jag hade i lägenheten, det mesta var använt ett par gånger och andra hade bara stått och samlat damm. I alla fall, nu är tygskorna helt slut! Så jag har faktiskt köpt mig fem par nya skor. Två av dem kom idag, de andra tre bör komma den här veckan.

De svarta skorna är köpa via Wish. Det var en ren chansning när jag köpte de här skorna eftersom jag inte vet om jag skulle kunna returnera dem eller inte men de satt som ett smäck på foten. De vita är inomhusträningsskor köpa på Sportamore. Båda paren är supersköna. De tre sista paren köpte jag på Skopunkten där jag veta vilken storlek som passar utan att behöva pröva dem. Plus att det är tag tre betala för två eller tag två och få billigaste paret för halva priset.

Här hemma rullar allt på. Jag har ändrat mina arbetstider så jag börjar mellan 6.30 och 7.00 så går jag hem vid klockan 16.00. Tack vare detta får jag mycket mer gjort på jobbet och eftermiddagsrutiner med städning, träning, matlagning och mer tid för katterna.  Däremot tror jag att katterna är något uttråkade. För det mesta ligger de och sover hela tiden när jag är hemma om jag inte triggar igång dem. Sheldon och Amy har tillgång till hela lägenheten som är inte så mycket mindre än den förra, bra utsikt,  alla möjliga typer av leksaker, bra mat och ett stort klätterträd.

fröken hallqvist

Kommentera

