Shoppinglördag, vilosöndag

Ledig torsdag och halvdag på fredagen, som egentligen kunde ha varit heldag då frisören ringde och berättade att vi var tvungen att boka om tiden eftersom hon var sjuk. Skitsamma. Fredags var första dagen jag gick till jobbet utan jacka. Vädret här är helt underbart, lägenheten håller sig sval och skön och katterna har fin utsikt på dagarna.

13123266_10208350384988474_3564446727346056883_o

Igår såg jag till att göra allt som behövdes. Handlade mat på ICA MAXI, köpte en tunnel till katterna på Djurmagazinet, hämtade post på Coop (yogamatta) och en sväng ner på stan och köpte mig en vas som jag har klurat på om jag ska köpa sedan jag flyttade hit. Den fick i alla fall följa med hem med en blombukett från Hemköp.

Nu ska jag ta mig en titt ut över havet och yoga lite.

Varma grönsaker och ugnstekt lax

13064619_10208350388588564_3066924985785983173_o

Ingredienser

1 st Lax
1/5 Gul paprika
1/5 Röd paprika
6 st Babyplommontomater
5 st Söt chilimarinerad vitlök
Fetaost
Salt
Citronpeppar

Sätt på ugnen på över och undervärme 200 grader.

Strimla paprikabitarna så smalt som du vill, dela babyplommontomaterna på mitten och dela varje vitlök i tre delar. Riv av tillräckligt stor bit aliminiumfolie och lägg grönsakerna på mitten. Ta så mycket fetaost du vill ha, hacka den i mindre bitar eller smula den med fingrarna över grönsakerna. Försök att få fetaosten ovanpå grönsakerna så fetaosten inte bränner fast. Vik sedan ihop paketet med grönsaker.

Riv av en tillräckligt stor bit aliminiumfolie och lägg laxbiten på. Ha på salt och citronpeppar på båda sidorna. Vik ihop sedan ihop till ett paket.

Lägg de två paketen i en form och in i ugnen  i 20 minuter.

fröken hallqvist

Kommentera

