Kort vecka

Tiden går så fort ibland. Förra veckan var proppfull med möten och helgen gick åt till att sträck titta på serie. Nu när maj har kommit börjar det bli riktigt fint väder här i Härnösand. Dock blåser det rätt mycket men solen är framme och det är väl det som är viktigast. Till min glada förvåning upptäckte jag igår att på torsdag, då är man ju ledig! På fredag blir det bara halvdag och sedan ett besök hos frisören. Förhoppningsvis är personen jag ska gå till duktig. Annars lär jag väl åka till Gävle en gång i månaden och gå hos min gamla frisör som bör vara tillbaka från sin föräldrarledighet.

13123354_10208314841099899_153162192387860567_o

Tog mig en sväng till blomsterhandeln efter jobbet idag för att köpa hem lite blommor såklart. Gick först till Hemköp först eftersom jag såg igår att det fanns mycket fina pelargoner. När jag kom dit var först av allt alla vita slut, som jag såklart ville ha, sedan fanns det bara skruttisar kvar! Så det blev bara en låda jordgubbar köpt där. Traskade istället till Interflora och hitta dessa sötisar. Ingen aning om vad det är. I mina ögon är det en vit blomma med gröna blad som säkert är giftiga om katterna skulle få för sig att smaka lite på dem. Blev också ett stopp vid Röda korset som ligger på vägen hem. Mycket fint för en mycket billig peng. Men det blev ingenting därifrån. Har massor av småpengar i spargrisen som kan gå till att konsumera där.

13112816_10208314838979846_2224351093750940071_o

Här hemma är det inte bara brist på möbler utan också porslin. Allt lite mindre som ska ätas äts aningen ur koppar eller plastburkar. Det börjar bli något tröttsamt så ska väl ta och kika lite efter så djuptallrikar och assietter här i stan. Vill helst skippa att beställa porslin över nätet eftersom jag hade sådan tur med IKEA.

fröken hallqvist

 

Kommentera

