Törnrosa

Tiden går fortare än tänkt! Den här veckan har jag varit en dag efter hela tiden. I mitt huvud är det torsdag, inte fredag, vilken är en positiv uppenbarelse. Dagen har bjudit på snö, chailatte och bussresor.

De senaste dagarna har jag varit lite extra trött, på gränsen till att ha svårt att komma upp på morgonen. Kan vara för att jag har åkt mycket buss, som är en av världens skönaste platser att sova på, den här veckan. Eller så kan det vara för att jag inte lägger mig i tid på kvällarna. Själv tror jag på bussteorin, säger vi. Jag behöver mina minst 8 timmars sömn varje natt, gärna lite till, men det har den senaste tiden var 5-6 timmar per natt. Är det någonting jag är riktigt bra på så är det att sova. Tar gärna en powernap på 4 timmar om jag hinner också. På helgerna har jag inte sovit tills jag vaknat. Det där satans larmet på telefonen ringer varenda morgon. Den kommande helgen måste klocka också ställas. Frustrerande. Från att inte ha några som helst problem att kliva upp klockan 4:30 till att ha världens kamp klockan 6:30.

Imorgon väntas finbesök från Gävle. Mamma, pappa, mormor och morfar kommer och hälsar på. Var av att 50% av de kommande har redan sett lägenheten. Missförstå mig rätt så är det lite tråkigt att de kommer så tidigt eftersom lägenheten inte till hundra procent är klar i möblemanget. Behöver jag säga mer än att mitt soffbord består av två stycken stora förvaringsplastlådor staplade på varandra och skrivbordet som TVn står på är mer eller mindre fall färdig?

fröken hallqvist

2 thoughts on “Törnrosa

Kommentera

