Prinsessäng

Nu är äntligen sängramen hopskruvad. Efter ungefär tio mental break downs står den på plats. Den här sängramen såg jag på IKEA för ungefär ett år sedan och sa att den där prinsessängen vill jag ha! Men eftersom jag skulle flytta till mindre och det var ”brist” på förvaringsutrymme så ändrade jag mig till en sängram med fyra lådor under samt en liten bokhylla i huvudgaveln. När jag skulle beställa möblerna förra veckan såg jag att man var tvungen att skruva den ramen i väggen. Nej tack! Till slut blev det prinsessängen eftersom det fanns ju tre stycken garderober extra som inte var med på planlösningen.

image

Det bästa med den här sängen, förutom att det är en prinsessäng, är att det är bra mycket högre än den gamla Malm sängen plus att under resårbottnarna har ribbottnar och sängen är inte alls lika mjuk som förrut, vilket är bra. Det som saknas nu är ett skrivbord som jag är nästa helt säker på att jag vill ha, ett soffbord och en matta. När allt det är på plats är det bara småsaker kvar, förhoppningsvis är allt fixat innan sommaren så jag kan börja leta efter en tvättmaskin.

Imorgon är det söndag och stan har stängt och regn väntas. Det blir till att städa ordentligt. Med det menar jag sopa som fan eftersom dammsugare jag beställt är försenad. Så jag hoppas den kommer snart, börjar bli lite jobbigt att stå krokig i ryggen för att sopen ska nå ner till golvet.

fröken hallqvist

Kommentera

