Första semestern

För första gången någonsin har jag tagit ut semester! Idag och imorgon ska ledigheten njutas med att skruva ihop möbler. Ska bli skönt att äntligen få ihop lägenheten lite. Just nu består själva rummet av:

  • En tv som står på ett skrivbord mitt i rummet
  • Resårbottnar och madrass intryckt i ett hörn som får agera säng och soffa
  • En trapphylla som egentligen ska stå i köket men som för tillfället är en bokhylla/avlastningsbord
  • Två stora plastlådor med renakläder (inga hyllor i garderoberna)

Häromdagen hängdes gardinerna upp och det blev ett helt annat rum, så den delen ser just nu lite mer välkomnande ut än resterande rummet.

Redan igår kom den första nyköpta möbeln. Ett klätterträd till katterna. Det kom redan i förr igår men eftersom jag inte hade hört min telefon när de ringde på porttelefonen körde de paketet till posten. Som tur är hjälpte en arbetskollega mig med att köra mig dit och hem då paketet väger 23kg. Ingenting jag har lust att bära på i cirka tre kilometer i upp- och nedförsbackar. Klätterträdet är köpt hos Zooplus. Det som är så bra är att de kör till dörren. OM man hör när de ringer på porttelefonen. Till nästa gång jag beställer där får jag se till att ha koll och spåra mitt paket så jag vet ungefär när de ringer.

image

Idag kommer det komma möbler från IKEA. Det som är beställt är en soffa, sängram, badrumshylla, tvättkorg, trådbackar och klädförvaring. Skulle ha köpt ett soffbord och skrivbord också men har inte bestämt mig för vad än så jag avvaktar ett tag till med det.

fröken hallqvist

5 thoughts on “Första semestern

Kommentera

